Blog za preživljavanje života

...

понедељак, 25. април 2016.

Zašto nam svima treba više "mačijeg seksa" u životu

Dočekali su nas nespremne kao gosti koji porane pola sata. Otvorili smo im vrata unezvereni, vlažne kose u olindralom bade mantilu. Presekli su nas kao hladan tuš. Odbili su kafu, seli nam u dnevnu sobu i sada nas značajno gledaju blago podignutih obrva koje kažu - zvao si me? Zabavi me ili odjebi.

Stranci ih zovu millennials, Srbi milenijalci, milenijalsi ili milenijumci, ali ih uglavnom svi psuju.

Ako imate od 15 do 35 godina, a statistika mog bloga kaže da imate baš toliko, vi trenutno držite više ljudi budnim nego što možete i da zamislite. Razmišljaju kako da vas osvoje, kako da vam priđu, uđu vam pod kožu (novčanika) i skapiraju šta to kog đavola hoćete.

Maše poentu baš kao naivni tinejdžer koji očajnički šalje poruke "šta radiš", ribi koja izlazi samo sa studentima. Zato što ona treba njemu, ubedio je sebe da je i on potreban njoj. Ali u ovoj situaciji ne jedu ni lep ni uporan. Jede kreativan.

Šta milenijalci hoće?
Brojite, molim vas.
Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Tinder, SoundCloud, LastFM, SnapSeed, Vine, Viber, WhatsApp, Messenger, Hangouts, Youtube, Vimeo, Spotify, Dropbox, Liveleak, Angry Birds, Skype, Temple Run, Cut the rope, Candy Crush Saga, Zedge, TweetDeck, torenti, PopCornTime i svi mediji poznati i nepoznati čovečanstvu.

Nekada je konkurencija bila onaj iritantni urednik od preko puta koji smrdi na dimljena crevca i luka. 
Ako hoćete milenijalce, konkurencija je čitav internet. I bolje bi vam bilo da umete da ga srušite.

Neće vam biti lako. U internet partiji šaha kralj se veoma dobro zna. Juče je "Blic" tokom izbornog dana zabeležio astronomskih pet miliona poseta, samo prenos uživo gledalo je pola miliona ljudi! Oko 70 odsto cele internet populacije Srbije gledalo je jedan sajt.
Ne samo što je ostavio konkurenciju u prašini, kada su u pitanju veliki mečevi sa velikim igračima "Blic" je pokazao da za njega konkurencije i nema.  Kolege su briljirale, bilo ih je milina gledati.
Po prvi put sam razumela kako se muškarci osećaju kada na utakmici pobedi njihov tim.
Kada cela nacija sedi na jednom stadionu, gde to ostavlja igrače druge lige?
Pa, jednostavno je. Moraju malo da promene sport. I nauče nove finte.
Jednu od njih ćemo nazvati - Mačiji seks. Zašto? Zato što je pored 50 komentara "koga to zanima" i svih podignutih obrva tog dana to bio jedan od najčitanijih tekstova na jednom od najčitanijih srpskih portala, namenjenog upravo milenijalcima.

Nove generacije ne žele vesti. Nemaju vremena za opsežne analize i pojma nemaju o kojoj to opet aferi pričate. Zar niste juče izbacili push za nju? Aaa, ta je bila propala privatizacija elektrane, a ovo su sada manipulacije PIO fonda. 

Mediji očinskim glasom: Ali to bi trebalo da te zanima!
Milenijalci:

"Panama papers uveliko potresa svet". Možda starijih, svet milenijalaca ostao je netaknut zgodno šćućuren u šlagu njihove prve jutarnje moke. Već instagramisane, dabome.
Starim novinskim sistemima naviklim na čitalačku publiku koja veruje da je svanulo tek kad to pročitaju u jutarnjim novinama ovo nije jasno. Odgovor je i najbolja i najgora stvar koja se desila modernom novinarstvu.

Zlatno pravilo za zlatne brojke

Ne postoji literatura koja može da prati vrtoglavu brzinu promena onlajn novinarstva, moćne tekovine novog doba čiju će teoriju, sigurna sam, na kraju ispisati praksa. Svako ko se njime bavi ima svoj unutrašnji priručnik baziran na iskustvu i količini kafe koju je tog jutra popio.

Ali recimo da postoje dve osnovne vrste tekstova na onlajnu koje čine gotovo surovo neprecizan naziv - kontent.
Klasični novinski tekstovi i - sve ostalo. Ovo prvo koristi kompleksnu mrežu dopisnika, rubrika, urednika i prelamača. Za ovo drugo vam je često dovoljan jedan kreativan čovek i dobar internet protok. Rezultati na onlajnu će često ići u korist mačijeg seksa. Ne zato što je on bitniji za društvo, ne čak ni zato što je nekad čitaniji, nego zato što takav tekst zahteva najmanje resursa, a garantuje preglede.

Ali i to je samo pola puta. Mačiji seks je predigra. Može da bude zgodan i jeftin začin, ali ako ne želiš da umreš od gladi, moraćeš da smisliš vrsno glavno jelo.

Milenijalci žive u svetu u kojem se sadržaj sa svih strana dernja na njih. Hor notifikacija, bilborda, reklama koje traju bar tri sekunde vuku ih za ruku, kao uporni turski prodavci. Previše ih je za nadglasati, prejaki su za premlatiti. Ne zavaravajte se time da ćete moći tihom vodom da ronite breg. Moraćete i vi da se derete.

Probajte da date klasičan naslov o pametnoj temi. Probajte. Čikam vas.


Broj poseta će vam se istopiti kao nade i snovi Borka Stefanovića.
Šta onda, za ime sveta milenijalci hoće?
Kontent. Jak kontent. Kvalitetne priče. Tabu teme. Lične stavove. Lagane i dopadljive fore. Viralne priče. Zabavne pasuse. Da, čak i mačiji seks.Hoće iskustvo. I iznad svega - hoće stav.

Ne razmišljajte šta vi njima možete da kažete.
Razmišljajte kako vi možete da budete njihov glas.
Jer samo njega žele da slušaju.

I to onda izgleda ovako.



Vidimo se na stadionu.

A dok traje poluvreme:

Uradite test i saznajte da li ste pametniji od onlajn novinara.
Upoznajte švalera koji je kresnuo svačiju ženu. Trebaće vam.

Реакције:

3 коментара:

Jovan Marić је рекао...

Džabe utrošenih 5 minuta života.

Ivan је рекао...

Sjajan tekst kao i inace :D
Pogodila si sustinu, samo kad bi i ostali to shvatili i malo samokriticno sebe pogledali. :)

Анониман је рекао...

Испразно, подилажење медиокрацији, добро написа "контент", јер то и није садржај.